در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ چه گذشت؟ آیت‌الله علم‌الهدی: رئیس‌جمهور اگر ساده‌زیست باشد، مردم در رفاه هستند مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مشهد برگزار شد اعلام ویژه‌برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در حرم امام‌رضا(ع)   فرصت انابه همه چیز درباره روز دحوالارض | اعمال و توصیه‌های بزرگان ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همایش «میراث سلیمانی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۴۳۳۶۱
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
همایش «میراث سلیمانی» در مشهد برگزار شد
ویژه برنامه «میراث سلیمانی» همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه «میراث سلیمانی» در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این برنامه که به همت کانون مداحان، بنیاد دعبل خزاعی و سازمان بسيج مداحان و هيآت مذهبی استان خراسان رضوی برگزار شد، جمعی از مداحان، شعرا و ستایشگران مذهبی استان به قرائت اشعاری با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی و در ستایش شهید و شهادت پرداختند.

میراث سلیمانی، مکتب سلیمانی است

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی دهشت» در سخنانی به بیان ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی پر اخت و گفت: برای ترویج یک فرهنگ، سه مولفه تبیین، تعظیم و تحکیم مورد نیاز است و در هر سه مورد، زبان شعر به صورت موثر ورود پیدا کرده است.

وی افزود: از آنجا که نمادها ارتباط با فرهنگ را تسریع می‌کنند، دشمن امروز از طریق نمادها و نشانه ها به جنگ ما آمده و شاعران و مداحان و ستایشگران می‌توانند با استفاده از زبان شعر، در مقابله با این ترفند دشمن تاثیر بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دهشت در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های مکتب سلیمانی پرداخت و گفت: میراث سلیمانی و آنچه امروز از شهید سلیمانی بر جای مانده است، مکتب سلیمانی است.

وی افزود: کار حاج قاسم ناشی از اخلاص او بود. او برای نام نرفت. اگر برای محل دفن خود وصیت نمی کرد، بهترین نقاط در عتبات عالیات ایران و عراق و سوریه مدفن او می‌شد.

وی در ادامه با بیان این که ویژگی های چهره های ماندگار قرآنی در آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم ترسیم شده است افزود: مهمترین این ویژگی‌ها، ایمان و باور آنها و عمل صالح آنها است که هر دو ویژگی در حاج قاسم و مکتب او وجود دارد. واژه سردار دلها نیز واژه ای است که از همین آیه قرآن برآمده است و به حق، شایسته سردار سلیمانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->